Wednesday, February 2, 2011

bercuti??wah....seronok!!!

Bemulanya mid term break aku. Oh,lupe,sebenarnya dah empat hari mid term break aku. Harini hari yang ke empat. Macam-macam program aku mid term break ni. Hari 1st cuti je, aku da ada program. Celebrate bufday dengan my BFF, sabtu aku pergi cari something make me happy. My LENSACOKLAT. Malam tu ade bbq. Then ahad aku pergi kl,bisnes oh bisnes.


Waktu aku nak ke Jln TAR tu, hujan punya la lebat. Dan sepanjang-panjang perjalanan hujan. Aku pergi dgn bisnes partner. Bukan bisnes partner. Friendly bisnes. Hehe. Die pun punya minat yang sama dengan aku. Sue namanya. Kitaorang pergi berdua. Dah 2nd time pergi beli barang bisnes dgn die. Agak hepy bila pergi dengan dia. Sebab kalo pergi dengan en.suami, muka nak ‘sebek’ je time aku cari barang tu nanti. Aku ni dah la cari dari hulur ke hilir. Tapi bila bab beli barang yang banyak. Time tu la teringatkan en.suami. alangkah bagus ye kalol en.suami ada. Boleh tolong bawa barang.

Isnin aku duduk rumah je. Harini ni tetiba, en.suami nak makan kurma. Gila kau..aku x penah pun mask kurma. Mak aku pun kurang masak. Cube mintak masak lauk fevret aku. Kompom laju je tangan aku menyedia kan. Dengan slumber aku balas msg en.suami.  sayang tak tau masak kurma. Huhu. Tapi, dengan tiba-tiba aku mendapat hidayah untuk masak itu lauk kurma. Then….nasib baik jadi. Terima kasih untuk pack serbuk kurma sebab ada resepi belakang dia. Hehe. Jadi lah lauk kurma ayam ku. En.suami kate lulus. Ye ke? Sedapkan hati je ni. Kan?
Petang tu balik rumah ayahbonda. Lama dah aku tak tidur rumah mak. So aku tidur rumah mak untuk 2hari 1malam. Seronok lepas kan rindu. Dan paling seronok dapat lepas rindu kat my nephew ALIYA. A’AM datang petang. Tp menyombong! Ceth. Mokde x nak kawan Am.
So,hari ni hari rabu. Petang ni star perjalanan jauh. Holiday time. Holiday ke? Huhu. Ok, kebiasaanya,after kahwen kita akan melawat ke rumah saudara mara. Kate orang untuk kenalkan spouse kita. Time cuti newyear haritu aku dah settelkan kg en.suami di Melaka n kg aku di JB + Singapore. Ni untuk kami habiskan roudtour kami ke Perak pula.

Untuk balik perak ni banyak agenda. Tapi yang pasti aku nak pergi KUALA SEPETANG untuk makan mee udang. Kawan aku kat kampus asik sebut-sebut mee udang makteh. Pergh…terliur aku. Misi aku kesana untuk mengasah bakat LENSACOKLAT and MAKAN!  Yum~yum~yum…..


Oh. Lupe,ada agenda jugak. Maktam en.suami nak bawak kami ke BUKIT MERAH katenya. Aku pun tak pernah pergi. Ni baru nak pergi. Best tak? Lengkap cuti aku kali ni.
Assignment? Wah…..segala assignment yang ada. Simpan dalam beg. Bila kala mau buat wahai pn isteri. Mau mati kaa??
Papepun, tingkatkan mood cuti anda semua.
Kat kampong pun ada kenduri family kan? Untuk saudaramara kesayangan hamba di johor,selamat ye kenduri tu. Dan juga untuk kenduri k.nur di kg Melaka. Selamat juga. Maaf sangat-sangat tak dapat balik.
Ok. Have a nice holiday everyone.


Nota kaki:: teruja dengan percutian ini. Percutian family.

No comments: