Thursday, February 10, 2011

Happy Holiday!

Journey kalini sangat bes. Journey to the south pun bes jugak. Dapat jumpe semua adik beradik makabah aku n adik beradik ibuabah. Tapi journey to the north agak kurang adik beradik ibu. Sebab ramai yang ada luar perak. Just maktam n enda je.

 So holiday kalini boleh banyak berjalan la. 1st time aku berjalan dengan family mentua. Aku sememangye agak rapat dengan mereka. And bila aku pergi holiday macamni betambah la keakraban ye. Cume along n along Z tak dapat ikut. Masing2 ada komitmen yg lebih penting. Its ok alongs,next time kita pegi ye J.

Semalam  Semalaman di Sauk lepas tu terus ke Bukit Merah Lake Town Resort. Ape lagi. Mandi manda la. tapi sayang ye tak pergi pulau orang hutan. so thats means kena dtg lagi la. huhu. 

Petang tu aku try mee udang @ kuala sepetang. Entry b4 ni aku ada story mory kan pasal mee udang? Ingat tak. Aku masukkan pixca mee udang banjir makteh. Tapi sampai sana, ada mee udang pak hashim,ada mee udang mak long. Tapi aku pegi mee udang Mak Jah.  

Udang dia….fuuuyyooo…aku da lah memang fevret udang ni. Boleh begadoh jap la dengan en.suami pasal udang. Ada ke nak rembat udang aku. Memang tak la aku nak kasi. Hehe. Sori ye en.suami. ;-)
kasi korang terliurrrr....yum~yum~yum...

kuala sepetang...kan ku ingat kenanganmu...aku suke tempat ni, ade perkampungan melayu 
dan ada perkampungan cina. dan tempat ni memang nampak suasana kampung di samping ada tempat nelayan. pergh...kalo shoot mesti cantik.tapi aku pergi dah nak malam. apa ada.
  

Next journey esok ye to penang. Tak ada dalam plan pun.  Tapi sebab ibu nak pegi. Dah 10tahun katenya tak pernah pegi. So aku n en.suami decide bawak ibu kesana.


Pekena nasi kandar, beratuq sikit punya panjang. Ada la dekat 2 jam. Boleh jadi orang minyak cheq naaa kalo ang tambah lg sejam. Nasib baiek sejam ja kat terik matahari.  Ayam kurang rangup. X suke! tak suka!


Seronok dengan pecutian kalini. thanx a lot to Ibu n K.ya join holiday kitaorang...seronok sangat. lepas ni kita adakan lagi ye percutian family ni. and hopefully along'S ada sekali.yang penting. Ibu happy kami pun happy.
Hurm....dalam pada seronok aku dengan family mentua. Otak aku dah merangka proposal untuk bawak family aku jalan-jalan ke utara. Nak jugak happy kan mak dan abah aku selain ibu. Nak bawak pergi bukit merah and penang also. Jum abah pegi. Bila maun? Huhu. ude rangka proposal kewangan abah salurkan...kahkahkah!!



Nota kaki:: suke dengan signboard “ taiping with love”.


No comments: