Monday, May 27, 2013

merewang ke bandung part III

Assalamualaikum,

I'm back. To story about bandung part 3 on day 3rd. Ok meh cheq sambung. Untuk hari ketiga aku pegi tangkuban perahu. Tangkuban perahu femes amos jugak. Kat malaysia aku yok yok borak ngan bff aku myra nk p kawah putih. Tp aku google punye google. Diorg kate x sesuai bawak budak. Sebab. Ada sebab musabab. Sulfur terlalu kuat. So disebabkan itu aku x pergi ianya akan menyebabkan hero kecik aku akan mendapat batuk ataupun demam. So weolls pergi ke tangkuban perahu. Perjalananan makan masa 2jam. Sempat la nak membute. ok kat sini nak masuk x silap aku kene 100ribu rp/person. waktu nak masuk tu dia mintak nanti. sampai situ sejuk gila. mcm cameron la. 





ni kawah putih. kawan aku p yang sini. hari ke-3 ni ktorg decide g mana ktorg suka. haha.
 cantik kan? ada macam pulau nami korea tak? kalo repeat g bandung lagi
aku pastikan aku akan sampai sini. 


tips kat sini, orang2 yang dok menjual tu dah sibuk tunggu kat kereta korang. so then korang turun je nanti diorg akan "kak, keychain kak" itu lah ini lah... TAPI!!! jgn di layan. cakap je lah tak nak. kau layan sekali sampai ko akan rimas la. aku da kene. waktu tu aku kat granade. aku terus naik kereta. ingatkan dia bla. die dok merayu kat tingkap kereta. mampus aku. haha. rimas ok. mmg rimas. 





lagi 1 tips. aku nak beli sweater ala2 rita rudaini dlm sehangat asmara tu. jp g d la 1 pekeja kat sana ni pakai. aku tanya la berapa dia beli. dia macam tersilap cakap kat aku. 100ribu ke 300ribu dia cakap. jp g. aku pergi kedai yang jual jaket tu aku terus tawar 100ribu. dapat. 30hinggit ok duit sini. murah kan? ori kulit sapi tau. jap g tak ada size. hukhuk!! sedey aku.... da dapat murah tak ada size lak. so tips ye. ko ketuk harga rendah gila. pastu kau buat ala2 nak bla time dia x kasi. sure kasi pastu. sebab 2nd time en.suami beli jam. pun aku tawar cmtu dapat. sebab kat bandung jam tu mahal gila. kecik lak tu. sini dapat murah gila. 
oh, tapi aku x turun kat bawah pun. malas ar. bawak iman lagi. pastu mbr aku pun d bawak anak. tkorg jalan-jalan kat atas tu je.


lepas ktorg pergi tangkuban. terus ke trans studio. tapi x masuk pun. x sempat la. masuk sini nak kene spent time 1 hari. kalau tak rugi ar bayar. review macam bes. tapi aku jalan kat luar2 tu je. 




    



sempat g mengadap JCO ni jap. kat original JCO ni dari indonesia. so nak rasa la yang kat sini punya. aku rasa harga dia murah sikit kot dari malaysia. rasa la. hehe. 


balik dari sini ktorg terus jalan ke jalan riau. cari-cari yang berminat kat sini. tapi syg. untuk baju aku tak ada yang kenan la. tak tau lah kenapa. tapi cam nyesal tak beli seluar zara colour blok tu selai. balik sini cam terngiang2 lak. hehe. aku beli baju bandung tu kat tepi jalan kat jalan riau ni. murah je. 6ringgit je. kain pun best. tp tulah. ada tapi. yang aku cakap da bagi kat kawan aku. hikhik. 


ada lagi tempat aku g tp tak amik gambar. nanti kalau korang pergi jalan riau jalan dago sepanjang tu memang factory oulet. ok. next entry ey part 4. buby~


No comments: