Saturday, May 25, 2013

vacation trip to bandung part 1

assalamualaikum,

Kalini. Misi aku nak ke Bandung. And finally dapat jugak setelah aku berhempas pulas membentangkan proposal kat en.suami.  aku pergi dengan a few friends. Bff aku masa aku study dulu. Tapi berlainan tempat. Aku kasi redah 1 kan mereka. So both of my bff but not them. Tp alhamdullilah. Even mereka x kenal. Tapi ok. Aku sangat happy and menarik dengan trip ni even 1st time trip dengan diorg. Alah, kalau 1 kepala. Tu yang best kan? Tak ada lah sorang nak pi sana. Sorang nak pi sini. Tips aku. Kalau nak ke bandung ni pun tak yah ramai-ramai. Kalau family lain. Kalau kawan ni kang. Kau nak pi cari kedai biasa2. Yang kawan kau nak pi cari kedai tak biasa2. Nanti jadi bercanggah nak pi mana tu dah jadi tak bes. Tapi trip aku yang ni. Both of my bff aku sempoi. 1 kepala. Senang berurusan. En.suami pun setuju. So next time boleh deal lagi dengan mereka.

Aku cerita dulu mana tempat yang aku pergi untuk day 1st. nanti jumpe kat 2nd stori untuk day 2nd and seterusnya. Budget? Ok. Aku faham. Dah tentu ramai yang nak tau pasal budget. Aku akan share dengan korang. Tunggu ey.  Nanti gua update.
 
Aku naik filght pukul 6.20. tapi kawan aku sorang lagi fligt dia kol 2.45. tapi, TIGAAAA pagi aku dah gerak dari rumah. Tiga pagi hokey. Kejap2 aku bangun. Takut telepas time. Haha. 1st time aku nak naik flight kan. Dan dengar macam-macam pasal air asia ni. Kalau lambat tak bagi masuk lah hape la. Tapi to me. If kau ikut je time dia. Tak jadi masalah. Sebab kene check in 45minit sebelum kan. Even bagasi pun. So ikut je lah kalau taknak terlepas flight. Aku ad abaca keburukan je.

Tapi, oh meh ni nak cerita sikit kebaikan. Ada pakcik sebelah bilik aku kat hotel. Nak fly dah malam tu. Sekali cek. Pakcik tu punya passport 6bulan dah nak expired. So pakcik tu tak nak ambil risiko. Dia fly esok ye. Merayu-merayu and cerita sok sek sok sek kat orang air asia tu dia bagi fly esok pagi and taka da cas. Tapi pakcik tu je. Mak cik tu da fly mlm tu. Bak kata makcik tu. Sorang mungkin lah boleh air asia nak tolong. So baikkan air asia. Malaysia punya. Ok je. Waktu dalam flight pun peramugari peramugara ok. Tak ada masalah. Tapi aku frust gak dengan cerita ho che min tu. Kesian akak tu. Kalau aku pun aku mungkin meroyan.

Eh panjang pulak membebel. Ok2 aku teruskan. Aku sampai kan airport sana 7lebih waktu Indonesia. Masa sana cepat sejam tau dari Malaysia. So nanti betulkan masa tu. Tapi keadaan siang malam. Gelapnya sama dengan waktu Malaysia tu. tapi sana manual ok. airport pun kecik. diorg tumpang airport tentera udara sebenarnya. nanti kau akan macam berada dalam kem askar tau. 

Aku sampai terus ke Taman Kopo. Taman kopo ni tak lah femes sangat. Tapi aku tau sebab aku nye supir asik check in kat sana je. Terus aku google ape ke bendalah taman kopo tu. Rupanya, taman kopo tu gudang kain sulam. Even pasar baru pun ambil stok dari taman kopo ni. And murah jugak lah dari pasar baru. Murah banyak. Tapi ada jugak aku beli kat pasar baru. Mana nak sempat aku nak patah balik. Eh tapi sebelum tu kalau nak beli simcard. Jangan beli kat airport tau. Mahal nak mampos. Member aku dah tertipu. Hehe. Aku tak beli pun time tu. So nanti soh supir korang cari kedai mana-mana. And 1 more. Kalau dia topup tu. Kau tunggu kat depan dia sampai dia masukkan pulsa tu. Aku dah tekono! Haram betul.


Lepas aku pergi taman kopo tu. Aku balik hotel. check in. hotel ok. Aku puas hati. Bersih. even hotel budget. Tapi kebersihannya tip top. Lagi tip top dari hotel tiara beach resort pd tu. Hero kecik aku tidur. So sambil die tidur tu. Aku siap-siap nak ambil kawan aku pulak. 

Dah ambil dia. Terus kitorg p makan kat kedai belacan. Superb la jugak makanan dia. Aku makan nasi goring cumi. Cumi tu sotong tau kat sana. Lepas tu kotrg berjalan ke jalan dago. Rumah mode and mana tah lagi. Rumah mode memang mahal sikit. Tapi baju budak lawa2. Dapat lah aku seluar hero kecik 2 3 lai. Baju taka da yang kenan. Tempat dia besar jugak la. Lepas dah shopping2 sana. Balik ar apa lagi. Penat hokey. Kol 3 dah bangun.

Erm, sampai sini je kot. Jumpe next entry ey. Bila tu? Ala. Kejap je kot. Nanti aku buat la yang next day. Jumpa nanti uolls. 

No comments: