Monday, May 27, 2013

Anak nakal

assalamualaikum. 

isu, anak nakal. yup. aku ada anak lelaki sorang. anak buah lelaki 3 orang dan anak buah perempuan 2 orang. tapi. aku membesar dengan sangat besar dan rapat dengan anak buah aku 2 orang yang tengah menginjak dewasa. eceh. padahal sorang 7 tahun sorang 5 tahun. ok. isu kat sini. aku tak tau lah apa konsep bila anak aku di label anak nakal bila orang tanya. " comelnya baby ni..." lelaki ke perempuan. dan jawapan yang di beri " tapi nakal" ." nakal ya amat." " nakal sungguh."  tak pasti kenapa jawapan itu di beri. aku sebagai ibu kepada anak kecil tersebut agak kecik hati. ye la. aku yang jaga. aku punya train mmg x hengat. kau nak menakal memang ko dapat la. sebab. aku memang darah bapakkkk aku. nak mengamok aja. kalau adik aku pun dulu dia wat hal je. aku da standby hanger nak rembat dia. dengan bebelan aku macam burung terkukur.... trrutttt.......trrutttt..... setelah dia semak dia akan bla dari aku. haha! tapi adik aku last yang boboy tu mmg slalu kene rembat ngan aku. yang perempuan tu paling koman aku membebel je. pastu mesti dia nangis. sebab aku ye psyko dia mmg x ley bla. mmg dia bengang. dia agak kurang kental. haha. mulut nak melaser kan men. tapi x ley lawan laser aku. haha. kesian dia. 

so berbalik dengan isu nakal. bukan lah aku nak terima pujian untuk anak aku. kalau orang cakap comel lah. cantik la. handsome lah. rambut perang la. hapo yo la. aku cuma senyum je. kang kalo aku cakap " haah memang comel."  kang riak lakkkkk.... haha! banyak kali statement menyatakan anak aku nakal ni aku dengar. apa anak orang lain tak nakal ke? aku pun tak ada lah tak pasal2 nak cakap anak orang nakal kat orang yang tiba2 nak beli buah orang tu cakap anak buah aku comel aku nak membalas dia nakal. tapi kalau dia menakal ngan aku, aku memang dah bersiap sedia nak menhayun kan tangan power rangers aku kat bontot diorg. haha. aku tak kira. depan mak pak depa pun aku buat. tp anak akak aku la. berani sikit. adik beradik sendiri. anak sil2 aku tak berani kot. hehehe~ diorang pun memang membesar time aku tak ada anak lagi. belum kawen pun. so manja sikit la diorang. setakat nak marah kat diorang tu tak da hal lah.  tapi anak akak aku yang sulung tu memang payah sikit nak nampak dia menakal ngan aku. tapi kadang datang bega ey kono gak. dia manja sikit dengan aku. 

erm, tapi kan. aku pun nakal gak dulu. tapi tak penah mak pak aku dok cakap kat orang aku memang nakal. cuma nya style mak pak aku. kalo ada orang ngadu pasal aku. memang aku perlu siap sedia kat rumah. even bukan aku salah. kena lah aku mengadap mahkamah rumah. haha! biasa lah. anak pegawai askar. terima yo lah. hehe. tapi alhamdulillah. dengan train sedemikian aku sentiasa beringat kalau nak buat jahat. 

tapi nak cerita lebih pun tak boleh kan. anak kau baru setahun setengah. panjang lagi masa depan. haha. tapi setakat ni. dia memang kalau lepak umah even dengan aku or en.suami tak adalah nak menakal. dengar je kata. paling koman pun akan buat hal sendiri main lego lah. buat je la apa dia nak buat. tapi setakat ni kenakalan dia boleh di kawal. cumanya kalau dia dapat kaki kat shopping mall. oh!! time tu. mmg aku rasa nak cubit-cubit2 je..... eh! eh.... x la. mana ada. dia baik la. x nakal la. tu dia saja nak  test mak pak dia.  hahahahahahahahaaha!


No comments: