Friday, February 25, 2011

Raikan IBU

Aku & family nak celebrate bufday ibu mentua aku. Awalnya kitaorang nak celebrate dengan buat bbq. Aku & en.suami punya rancangan. Teringat waktu aku celebrate untuk mak dengan buat bbq. happy diorang tengok ktorang adik beradik bersungguh.Ok, fine. Aku bukan lah berduit sangat nak bawak mak pergi hotel mana-mana. Tapi,dengan aku buat bbq tu,all out aku mengkerah tenaga demi nak tengok mak aku happy dan rasa di hargai.

Teringat aku,zaman kanak-kanak aku. Mak buat sambutan hari lahir aku,besar-besaran. Aku dulu duduk kat kuarters askar. Jadi makcik-makcik kat situ turut serta la buat persiapan. Masih terbayang-bayang kat mata aku,ada belon. Ada kek. Aku pakai baju gaun. Erm….sangat terkenang. Rasa nak nangis. Betapa masa tu. Mak sungguh2 buat untuk anak dia. Time tu pun aku dengan angah je ada. And sampai sekarang kot. Mak tetap celebrate bufday anak dia semua. So aku rasa tak ada salah nya kalau aku membalas kebahagian yang mak pernah cipta untuk aku pada mak balik.
Eh,tapi ni cerita pasal ibu,bukan mak. Bila tengok dari experience aku celebrate mak. So aku decide untuk buat bbq untuk ibu. Lagi pun, ini tahun pertama aku nak meraikan birthday ibu mentua. Buat la bes-bes sikit kan? Tapi malangnya. Nak meraikan ibu dengan cara berbbq terpaksa di batalkan. Sebab masing-masing ada kotmitmen yang harus dilaksanakan.
Even dibatalkan bbq kitaorang tetap nak teruskan. Cume tukar style nak celebrate. Mebi just nak celebrate di restoran je.even restoran pun tetap celebrate ok. kami sayang ibu tau! 
Aku sebenarnya nak beberapa suggestion tempat untuk celebrate ibu aku ni. Nak celebrate sekitar KL. So korang ada idea tak untuk di kongsikan?
Sharing is loving right?

Nota kaki:: ibu pencen tahun ni.

No comments: