Friday, April 1, 2011

Long time not see.

Dah lama rasanya aku tak mengupdate blog ni. Rasa malas menyulubungi diri lor. Dalam pada masa aku tak mengupdate ni. Macam-macam pekara happy yang berlaku dalam hidup aku.
Oh ye! Sekarang ni aku dah mengandung tau. Dalam lingkungan 2 bulan. Ya allah,betapa aku mensyukuri anugerah yang kau beri. Sungguh, dalam pada aku kata, if ada rezeki adalah. Sebab aku masih student. So if tak ada rezeki lagi tak apa. Tapi,mungkin mulut kata lain. Bila aku tengok orang yang dah bersalin. And sebaya aku, ada anak yang comel-comel belaka. Dan lebih kurang aku tengah pregnant.
Oh tidak! Aku di tahap cemburu yang amat sangat ketika itu. Aku mahukan anak sebenarnya. Aku pun memang berazam nak anak dalam usia muda. En.suami pun sama. Alhamdullilah, kami telah terima hadiah yang kami nanti kan. Aku sangat-sangat berharap, aku dapat jumpe baby aku ni sampai di hari kelahirannya dan seterusnya melihat dia membesar.
Alahan untuk aku masa pregnant ni?alhamdullilah,aku tak ada alahan yang teruk. Aku cuma lewat datang period. Agak lama. 2bulan. Before ni,aku ada check. Tapi negative lagi. And di sebabkan aku still tak period lagi, aku n en.suami saja lah nak mengechek, mane tau rezeki dah tiba. And positive.
Tapi masih tak puas hati. Sebab en.suami yang beli pregnant test tu. aku tak sure dengan result dia. Kelakarnya masa tu. en.suami excited ye. Dia keluar lagi sekali,kononnya yang sebelum ni beli dekat Watson, and yang ni pula beli dekat guardian. Konon lain la style testernya. Kejap lagi bila aku buka sama je. Haha. Dua-dua dok gelak.
Pagi tu aku test skali lagi. Sebab orang kata test pada waktu pagi dan kencing pertama ianya akan Nampak kesan. Sebab hormone kita waktu pagi tengah stabil. Test untuk pagi ni agak clear. En.suami da tesenyum-senyum, so aku pergi klinik pakar doctor Skuhlimi, and bila scan betul, aku pregnant. Tapi masa ni, baby kecik sangat.dalam 4 ke 5 minggu kan.
Nanti aku ceritakan lagi ye apa pengalaman-pengalaman tebaru. Ye la,pertama kali. Mesti lah over excited. And aku suka tengok kawan-kawan aku pun tengah pregnant. So berkonsi experience la.

Nota kaki:: apa boleh makan,apa tak boleh makan erk masa mengandung?

No comments: