Saturday, February 2, 2013

Family day KELAB TOKAYAH TOKMAK


Assalamualaikum

Family day KELAB TOKAYAH TOKMAK. Sape tokayah tokmak tu? Tu mak dan ayah kepada mak aku. Theyolls my happy family. Aku memang rapat dengan theyalls dari kecik. And myluvly kazen Long Hawa. So, last year weolls ada buat family day for the 1st time our life. Besar-besaran ye family day. Dikelolakan makteh aku. Weolls stay kat resort Al-Sakinah Janda Baik. Mmg syok gilass tempat ni. Aku sampai pun nak petang, view mmg superb. Cos nak masuk sini ada jambatan gantung kecik kene lalu anak sungai. Semua pakcik makcik aku dari JB, Serawak semua balik untuk berkumpul. Yang taka da ada la 2 3. Perlu lakukan kerja hakiki terlebih dahulu.

Weolls ambil 1banglo and 2bilik. Aku lepak kat banglo tu je reramai. Syok sikit berkumpul. Macam2 program kitorg buat. And honestly family day ni sgt mengeratkan silaturahim. Untuk aku yang memang seorang pentingkan tali persaudaraan memang la gomar kalo macam ni. Lagilah memang mereka ni lah jantung hati aku dalam serikan kehidupan aku. Dari maklong, mak ayah aku sampai lah pakcik aku S.Irwan.  semua kesayangan aku. 




 untuk dewasa game makan apple la, rebut belon la, ambil air masuk botol ada byk lah lagi. dah tak ingat aku. 



 game ni pakcik aku doctor samsur menang. fight dengan kazen aku. udin. 
 ni muka kanak-kanak rebinna. suka memasing lepas main game. 
 ni pakteh aku ye idea. sape paling lama dia menang wat depa tangan. tak silap mak aku yang menang game ni. 

ada yang moment sesi luahan rasa atau lebih faham ye, ceritakan pengalam diri. tapi tang atok mak aku and atok ayah aku buat sesi aduyai.... mmg menangis semua. ye la. kami bermula orang susah. bukan senang. dalam kesusahan ni, menjadi semua, alhamdullilah. ada doktor, pensyarah, ptd, bakal prof, bakal engineer kat family ni. syukran. berkat doa semua. 

antara permainan yang aku ingat weolls buat, part kanak-kanak rebut kerusi, ambil gula-gula dalam tepung, bawak belon. oh! teringat aku ada excident terhantuk meja time bebudak ni main. kanak-kanak2 ni ada 2 peringkat. peringkat cucu dan cicit. ada 6 game kot untuk diorg. tapi buat muka tak puas hati kat aku. nak lagi. aku ajk game time tu. cukup-cukup la. tu atok nenek pakcik makcik tengah menanti game untuk diorg lak. 





ni lah my happy family. yang sentiasa dirindui. even jauh. aku tak pernah jauh dengan diorg. sentiasa dekat. 1 rasa 1 jiwa. e'eh macam 1 malaysia lak. anyway for the next family day kami masih tunggu pengerusi Doktor Samsur umumkan. oh aku setiausah untuk tahun ni. kene buat minit meeting. dah buat habis. tapi hilang. malas aku nak buat balik. ampun kan saya doc samsur. huhu~ nanti saya siapkan ye. 

ok lah. jumpe next entri. bye.

No comments: